información

Jag har bloggat allt för lite sedan jag började på Färnebo. Tiden är knapp och aktiviteterna avlöser varandra. det är lördag och vi har skola även denna dag då vi varit ledig stora delar av veckan som varit.

Innan ledigheten var vi i Jokkmokk och lärde oss en massa okm samer för att kunna sätta sverige i ett sammanhang när det kommer till latihnamerika och förtrycket av deras ursprunngsfolk. Inte att förglömma att även Sverige har en liknande historia.

Biljetterna till Bolivia är bokade så mellan 8:e maj och 20:e juli befinner jag mig i Bolivia, bland annat i La Paz, Potosí och Cochabamba. Spanskastudier, byperiod och praktik på några olika organisationer är det som står på schemat.

Kollketivet går överlag bra, massa roliga människor och jag känner mig hemma. V'äldigt mycket rutiner, listor och planering men lärorikt.

Jag börjar fatta det här med spanska och börjar mer och mer tycka att det är jätteroligt! Att jag någonsin skulle tycka att spanska var roligt har varit en stor överaskning för mig.  Vi har haft fyra tjejer från Nicaragua här hos oss i tre veckor och stora delar av lektionerna har översatts till spanska och det har varit väldigt givande för miin språkutveckling.

Väldigt informativt inlägg idag känner jag. Ska skärpa mig med bloggandet. Överaskades av min statistik att det fortfarande trots långa perioder av ickebloggande finns det några som dagligen med stor spänning tittar in på bloggen. Men oftast för att mötas av måndasgamla inlägg. Bättring?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback