förväntan

Det är fortfarande snö och jag möts dagligen av det där snöberget mitt utanför min dörr. men även här i Norrland finns det hopp för sommaren. Det händer till och med att det droppar från taket en stund så där mitt på dagen när solen ligger på.
 
Igår var vi väldigt sverigepatriotiska, kanske som en motreaktion på den stundade Boliviaresan. Vi pratade om årstider och hur lyckliga vi blir av dem. Vår, äntligen slut på det kalla mörka eländiga skit vi kallar vinter. Jag ser en tussilago och jag känner mig lycklig precis som alla vårar innan. Sen kommer sommar, den där dagen då det verkligen är sommar på riktigt. Sen blir det höst, tänk den där dagen då alla träd har bytt färg och allt är helt galet vackert. Sen när snön kommer och det kramar under fötterna.

 Jonatan tycker att vi har varit väldigt lediga nu sista tiden, jag säger att det är ett missförstånd. Vi har bara haft det lite mer flexibelt än tidigare veckor. Som även idag. Vi håller på med vår temafördjupning och därför så kan vi bestämma lite mer själva över upplägget. Annars är fexibilitet inte direkt något vi håller på med då vi måste rösta om allt och även om såna saker som att förlänga morgonmötet med 10 min. Så just nu njuter jag i stora drag. Sitter i köket, bloggar och äter frukost, festar till med fil istället för den ständiga havregrynsgröten.

Ja just ja, igår åt jag världens godaste mat, vi köpte ädelost och gjorde ostsås med ädelost, gärdde, champinjoner, spenat och vitlök. Varken veganer eller laktosintoleranta i närheten så vi passade på. Åhh jävlar. Godaste någonsin. Över budgeten var det också, shit kändes väldigt wild and crazy. Eller alltså vi köpte inte osten på den kollektiva budgeten. Jag kanske har sagt att vår mat inte får överstiga 26 kr om dagen? Därför består dieten av havregrynsgröt och linsgryta.



over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback