igår kände jag mig som en samuraj

Det finns två olika sorters människor i världen. Ja-sägare och nej-sägare. Jag anser mig vara en ja-sägare. Det låter så enormt mycket mer spännande än att vara nej-sägare. Ibland kanske jag tackar jag till saker trots att jag inte har varken tid eller pengar egentligen. Men tänk så mycket olika sorters mat man kan laga av lite krossade tomater. Både billigt och snabbt. Strålande.

Igår kände jag mig som en samuraj. Eller en upptäcksresande, jag, sofie, peter och jonatan tog en sväng ut till Björnön för korvgrillning och utomhusvistelse i det fina vintervädret. Efter att ha settt mängder av folk springa runt ute på isen så antag jag att den var tjock nog att gå på. Gick ut och gick runt lite i vassen och hämtade snart en pinne och började slå hejdlöst om kring mig med. Ja som en machete typ. Det blev en fin gång genom vassen och jag kände mig starkare än någonsin.  Observera, det var snarare en stor gren är bara en pinne. Inte någon liten fjuttpinne liksom.


Tanken var att jag skulle spinna vidare på idén om ja och nej-sägare men struntar i det tillsvidare.

over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback