förlust

Igår kände jag en släng av melankoli. Ibland känner jag att den är på gång och jag låter den för ett par timmar ta över. Det känns bra. Vårda sin melankoliska sida. Jag gillar den, jag behöver den. Om inte annat för att skapa lite kontraster. Kontraster är bra. Flera färger av rött. Enformighet skrämmer mig.

Jag har funderat, på funderingar. Hur mycket av sitt liv lever man genom sina drömmar? Lever i framtiden. Jag är mina drömmar. Jag lever i mina visioner. Utan mina visioner är jag ingen. Jag är min eld. Jag vill vara medveten i min närvaro, att vara i sig själv, nu.
Jag tycker om att längta men skillnaden mellan att längta och bara leva sitt liv i väntan på är hårfin. Jag hoppas att jag vet var den går. Min längtan är mitt driv men att skynda sig igenom ett liv för allt det där man ska göra sen. Jag vill leva nu. Jag är rädd för att allt bara på en sekund ska vara över.

Min glädje gör mig skör. Att vara lycklig betyder mest bara att jag har ännu mer att förlora.

Kommentarer
Postat av: essbess

tack så mycket för kommentaren om falsterbo :) jag ska gå in och kolla! ha det bäst!

2009-01-18 @ 10:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback