föränderlighet

Tentan börjar ta form. Illa vore väl annars eftersom den ska vara inne i morgon klockan fyra. Jag börjar jobba två så jag lär ju vara färdig då. Jag var faktiskt en sväng på jobbet även denna dag. Var på plats 06.50. Det kändes som mitt i natten.

Som vanligt har jag bara glada nyheter att komma med, eller idag är det väl inte direkt några nyheter men ändå. Färnebo närmar sig med stormsteg. Dagarna på ica är räknande. (ännu en gång) Men jag klagar inte. Tack vara maxi och tryggheten det gett så har jag kunnat förverkliga flera av mina planer. Men den här gången kanske det är för alltid. Kanske. Kanske inte.

I morgon blir det lite mat och let´s dance hemma hos fredrik. Storslagna fredagsplaner alltså. Alldeles lagom och passar min budget perfekt. Sen blir det nog till att vara hemma resten av helgen. Njuter av de sista dagarna i min lägenhet. Närmaste året kommer jag nästintill att vara hemlös. Visserligen kommer jag att bo på färnebo, men ett hus delat med 20 personer och rum delat med två är inte samma sak som att ha ett eget hem. Living on the street. Nej inte riktigt.

Ante och jag diskuterade följande, att sovit på en bänk eller tågstn under utlandsvistelse är lite coolt, men att göra samma sak i västerås skulle vara deprimerande och tragiskt. Varför är det inte ok att leva en dag i taget och inte veta var man ska spendera natten när man är på hemmaplan? Egentligen borde det vara betydligt säkrare att bo utomhus i västerås än exempelvis amsterdam eller london..

I see you when I get there...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag mailade dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback