dagar

Ännu en dag i kollektivet, en dag närmare Bolivia. Kanske är det en slag underliggande nervositet som gör att humöret ibland skiftar lite för snabbt utan rimlig förklaring? Humörsvängningar. Intressant.

Hade en väldigt bra spanskalektion idag, känns dock lite jobbigt att det var den sista lärarledda! Jag är lämnad åt mitt öde. Var intressant när carlos från Nicaragua var där och pratade om den där gången då han betalat 15000 kr för att föröska smuggla in sig i USA, han blev upptäckt och satt i fängelse. Det bir så verkligt när det är en riktig person framför en som berättar om världens hemskheter och inte bara en bild i en tidning. Kanske är en anledning till min nedstämdhet den konstanta inhämtning av katastrofal världsfakta. Jag känner mig väldigt mätt på sånt just nu. Känner att jag behöver en flykt. En Martina Haag-bok skulle passa bra.

Nu är det snart middag och i morgon ska vi äta middag hos tanzaniagruppen, på torsdag är det avslutningsfest för Nicaraguapraktikanterna och på lördag är det Färnebo musikfestival. Ska bli roligt att se vad byggden har att bjuda på.

Snart snart snart!!! Obegripligt. Jag pendlar väldigt mellan mina förväntningar och farhågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback