Dagens musiktips: starsailor - love is here 2001

I dag är det sådär jättefint väder. Jag är i skolan och det stör mig knappt att jag sitter och rättar min engelskauppsats som är så fyld av gramatiska fel att läraren lika gärna kunde ha häftat fast ett rött papper över hela uppsatsen. Visst, jag skulle kunna vara grinig och nedstämd men nej. Vad tjänar det till? Nej. Allt annat är alldeles för bra för att jag ska nedslås av en sådan pettitess. Linnea, min privata engelskalärare/vän hinner kanske hjälpa mig lite i morgon. Fint att ha en vän som är engelska/idrottslärare, hon kan svara på alla mina frågor om träning och engelsk gramatik. Perfa.

Annars då? Jo tack. Började dagen med att göra fem stycken matlådor. Så nu får jag äta laxgratäng i flera dagar.

Ibland är allt fantastisk
stundtals euforiskt
glädje och tillfredställelse
över saker
som egentligen är så små
men som tillsammans blir mycket


det är vinter igen
men det gör inget
elementen verkar fungera
och jag fryser inte längre



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback