Island - hemma!

Just nu vill jag ha lite lugn och ro. Senaste året har varit spännande och roligt och väldigt upp och ner. Det har blivit mycket resor vilket gillas starkt. Men nu vill jag ha lite stabilitet. Jag har tagit en del konstiga beslut, vissa bra och vissa kanske mindre bra. Men ångrar inget. Vilket är det viktigaste.

Kanske var det mitt mest spontana move att åka till Island med en och en halv dags varsel. Men eftersom inget egentligen stod i vägen och jag inte hade några tider på jobbet så var det ju bara att åka.

Roligt att se färöarna på vägen dit också. Färöarnas huvudstad Torshamn har 48 000 invånare.

Fem-i-topp:
  • Festkväll I Reykjavik
  • Spontan festkväll sista natten på båten - åkturen i permobilen var obetalbar om än kanske lite omoraliskt att leka med handikapphjälpmedel. Träffade diverse folk från Färöarna och Island.
  • Geysir
  • Sälarna som simmade runt bland isbergen
  • All jättekonstig/fin/ful natur.
Fem-i-topp fast dåligt:
  • Livsfarliga grusvägar vid stup utan räcke
  • Livsfarliga grusvägsbackar uppför stup utan räcke
  • Livsfarliga grusvägsbackar uppför stup som svänger jättemycket, utan räcke
  • Den ickeisolerade husbilen klockan fyra på morgonen
  • Den fulla tysken som spelade the final countdown i alldeles för små badbyxor i båthytten

Firade varlborg i Uppsala vilket var jättekul! Underbar dag och kväll med världens bästa Therese och massa annat folk. Träffade på Bror Mikael i Ekonomicumparken och hängde på till Island.
Underbar resa med underbara bröder. Kul att göra något bara vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback