Vad blir det för mat?

Jag lagar middag. Jag vet att det är väldigt tidigt men det skiter jag i för jag var hungrig. Jag kallar rätten för;

Nudlar D´luxe á la Jo.


  • Kokosmjölk
  • Krossad ananas
  • Sötsur chilisås
  • Kikärtor
  • Nudlar (kokas med fördel direkt i kokosmjölken)

Ner med allt i en stor panna och sätt på plattan. När nudlarna är mjuka är maten klar. Idag har jag spestar den med lite linser också.  Det går också bra att tillsätta lite kyckling eller qourn. Rätten går alldeles utmärkt att äta med pinnar om du vill ge hela upplevelsen en lite mer asiatisk touch.

Maträtten kan i vissa fall också bli helt galet billig om du som jag köpt tvåhunda burkar med krossad ananas på extrapris.

Kommentarer
Postat av: Julia

Haha, ja det förstår jag!

Hur kan folk ens vilja äta sånt äckligt?! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback