those were the days

Som en motreaktion till tidningarnas oändligt många gå-ner-i-vikt artiklar hetsäter jag digestivekex med ädelost stående vid diskbänken.
-skär sig så där underbart fint till provsmakningen av min kokosmjölk-chili-ananas-kyckling-gryta.

En sån där trevlig dag. Picknick med världens bästa Linda. Solen lyste massor och jag anar en lite rödare nyans på mina axlar. Fick för en sekund för mig att min hud var imun mot sol efter veckorna i Indien. Jag hade fel. Jag erkänner.

Har ett par trevliga helger framöver att se fram emot. Helgen som kommer är inte bestämd än men jag vet att den blir trevlig. Jag ska styra upp något som förhoppningsvis innehåller en del alkohol. Ska ju iförsig på namnkalas, men det lär inte bli så röjigt men ack så trevligt ändå. Men som sagt. Jag styr upp något.

Sen är det Dolly Parton i stockholm 13/6. Sen midsommar.

I lördags var jag ute och red med en kompis från högstadiet. Det var väldigt trevligt.


Nu ska jag berätta om en situation som ofta utspelar sig på jobbet. Jag kallar den;
Svårigheten med att betala med kort:

Kund: Ska jag dra kortet nu?
Jag: Ja det går bra.
Kund: Men hallå? varför går det inte hallå? men det är ju nytt ju!!
Jag: Prova dra en gång till...
Kund: Gick det?!?!?!
Jag: Ja...
Jag: Nu får du trycka in din kod också...
Kund: Jaha.. hmm
Jag: Ja och så enter...
Jag: 1 265.50:-
Jag: Ja så kan du trycka på grönt igen..
Kund: Men det har jag ju redan gjort!!!
Jag: Men du måste godkänna beloppet också..

Jag har svårt att tro att jag någonsin kommer att jobba på ett ställe där jag är så omringad av så många helt underbart trevliga och roliga arbetskamrater.. och det finns trevliga kunder också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback