Idag ska jag inte städa min garderob när jag borde plugga

Dagen har börjat bra. Planerna är följande.
  • Skriva klart hemtentan som jag hållt på med i två år (känns det som) riktig tid två veckor. Jag har skrivit sju sidor. Det är helt galet långsamt. Men orka hetsa om jag inte behöver.
Jag har ju faktiskt dessutom spenderat en massa tid på Underbara Maxi. Varje gång jag stämplar in på jobbet så får jag såna där Joakim von anka ögon. Katchiiing! Så kommer det upp dollartecken i ögonen på mig. Girighet är underbart och det som får mig att härda ut. Bäst är det när jag sitter i minihuset på helgen och känner hur det rullar in 220 kr i timmen på att titta på film, rita teckningar och lägga pusssel.

  • Lägga tentan på brevlådan. Vi får tydligen inte mejla in dem? Välkommen till Mälardalens högskola år 2008.
  • Traska till gymmet och låtsas att jag tränar. Jag brukar springa in på toaletten då och då och blöta ner mig lite så att det ser ut som att jag svettas. Nej det brukar jag inte. Men jag kanske borde börja.

Dagens frukost: Gröt
Ingredienser.

Havregryn
Banan
Kanel
Fröblandning
Russin
Salt

Blanda ihop i kastrull, koka upp. Dra ner värmen och låt det sjuda. Servera med havremjölk för bästa ickemagkatarreffekt.

Jag blir nästan lite exalterad när jag tänker på hur nyttigt det är.

Igår hade jag Linda över på besök. Vi satt i solen och åt räkmackor. Väldigt angenämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback