tider som varit

Seb har massor av musik på sin dator. Tydligen också Best of the boybands. Det är ok att mobba honom. Iaf lite. Hittade då den här underbara låten Mmmbop med Hanson! Vad hände med dem egentligen? Måste erkänna att långt bak, gömd bakom alla de där lite mer representativa skivorna så har jag Hansons skiva, vad är den heter nu, In the middle of nowhere eller något sådant. Jag tror att jag var elva när jag köpte den, eller fick den i julklapp föresten. Jag hade önskat mig den och blev därför väldigt nöjd. Så gjorde de en låt som jag tyckte var det finaste jag hört, I will come to you. Min musiksmak har utveckltats åtminstone lite sedan dess.

I stundens hetta kunde jag inte låta bli att leta upp den youtube. Den minsta snubben ser ju ut att vara ungefär åtta år!

Va fint och kanske lite oväntat att jag skriver ett inlägg om Hanson här på bloggen, men skyller på Sebastians best of the boybands(!?)

Kanske ska lyssna lite på Flying without wings också och drömma mig tillbaka till de dagarna jag var 14 och det var händelsernas händelse om man fått hångla lite i helgen.

Tänkte fortsätta lite angående tonårsår, men med en lite annan vinkling. Du är fortfarande så ung, men för många är just högstadiet den tid då man får ta mer skit och stå emot fler skällsord än någon annan gång i livet. Det är en jäkla debatt om undomar och tjejer som kanske redan i mellanstadiet börjar kallas för hora och diverse svordomar och könsord, gärna i en härlig blandning. Sedan är det tjejen i fråga som får skylla sig själv om hon tar åt sig!!! Skulden läggs därmed på helt fel person. Man är 14, ens bröst är olika stora, du oroar dig för mensfläckar på kläderna, hur cool du är, om dina kläder är ok, om du är ok, finnar, och neej det är inte okey att tycka att blodpudding är gott, osäkerheten över det mesta är total och när någon snubbe kallar dig för jävla fitthora så förväntas du att inte ta åt dig????

Vuxna förstår inte, jag kommer fortfarande ihåg. Jag jobbade sammanlagt på maxi nästa tre år. Under denna tid blev jag kallad för hora noll gånger. Inte ens av någon arg kund.
Högstadiet, hmm gör en lätt överslagsräkning eftersom jag inte kommer ihåg exakt. 52-14=38 38 veckor med fem dagar, 38x5=190 ca 2 ggr om dagen =380 gånger tre. Summa 1140. (psst! i den riktiga världen kallas det sexuella trakasserier)

1140 ggr blev jag kallad för hora i skolan. Den kan ha varit den mest osäkra tiden i mitt liv och att då inte ta åt sig kan bli jäkligt svårt. Intressant också eftersom jag inte ens hade haft sex och därför ännu mindre tagit betalt för det.

Och varför klingar hora sämre än torsk/sexköpare? Det är inte horan som är äckligt och avskyvärd. Det är de som tror och tycker att det är okey att köpa och sälja männsikor som om det hade varit matvaror på ica.

Männsikor som köper sex är äckliga och i mina ögon dåliga människor. Lyssna på mig jag har alltid rätt.

Trevlig helg!



Kommentarer
Postat av: Julia

Det är ett ganska konstigt samhälle vi lever i faktiskt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback