några rader om Indien (oväntat?) och annat (jaa faktiskt)

Det var så perfekt. Färgerna, blommorna, kistan, musiken. Allt var precis som Du.
Vissa dagar är det tungt. Saknaden är oändlig.
En ängel flög förbi,
Mot himmelen så fri
Men hon lämnade sitt leende
på vår jord,

På måndag åker jag till Indien. Jag vet inte riktigt när jag kommer hem. Det känns skönt. Samtidigt som dödsångesten gör sig påmind. Men jag vägrar låta den styra mitt liv. Den finns där, inte hela tiden men till och från. -och jag ignorerar den.

Jag har hört att man ska lita på sin intuition, det svåra är att lära sig att skilja på intuition och en vanlig fobi. Halmstad kändes inte riktigt bra från början, det är ett sådant tillfälle jag borde ha litat på min intuition men valde att inte göra det.
Varje gång jag satt mig i ett flygplan har jag verkligen inte tyckt att det inte kännts bra.
Det har gått bra varje gång. Halmstad gjorde det inte.
Det kan ha varit en slump, eller inte.

Mitt läsarantal har ökat en aning. Intressant.

Under indienvistelsen har jag fått påtryckningr om att starta en resedagbok, och eftersom jag är en extremt svag person som så lätt faller för grupptrycket så finns det nu en sådan att spana in. CuJo86 (kändes väldigt år 2000 att läga till födelseår sådär på slutet men vad ska man göra när namnet redan är taget?) CuJo är är förkortning och sammanslagning av Culture Johanna, (jag hade nog min kulturella topp när jag lånade noter till min nördiga tvärflöjt på biblioteket) cultureJo och sedan bara CuJo. Fick senare med stor besvikelse veta att det är någon slags monsterhund i en Steven King bok som heter så.
Would you know my name
If I saw you in heaven
Will it be the same
If I saw you in heaven

I must be strong, and carry on

och jag vet inte varför Streets of Philadelphia får mig att tänka på dig,
-även du, alldeles för tidigt.

När jag var tonåring vågade jag inte ens berätta att jag spelade tvärflöjt, jag skämdes. Kanske ansåg jag mig nördig nog med tanke på att jag hade en häst. Jag spelade i orkester också. Jag var en bandgeek, one time at band camp...
Som sagt nördfaktorn, på grund av hästen var redan alldeles för hög för att det skulle finnas utrymme för någon blåsorkester. Så var reglerna.

Jaa, jag och Sebastian är fortfarande ihop och vi har tänkt att fortsätta att vara det, trots Indienresan. För jag gillar honom som fan, och det verkar som om det är besvarat :)

over and out

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas du får det
jättebra i Indien :)

2008-02-15 @ 19:27:23
Postat av: Tessan

hehe jag är en av dem som har börjat smyga omkring här.
Några saker bara:
Tvärflöjt är INTE nördigt!
Cujo var en st:berner (uh stor lufsig snäll sak) som blev galen av rabies. Tänkte här säga att namet passer dig bra men det låter inte som den komplimangen det var tänkt att vara nu... men min tanke var ser snäll och ofarlig ut men attackerar hänsynslöst när man minst anar det. snurrar in mig nu... ha det jättebra i indien!

2008-02-15 @ 19:28:05
Postat av: Fredrik

Inte många timmar kvar nu tills vi åker... :D

Postat av: Jessica

Jag är en av de som har börjat läsa! Du är väldigt duktig på att skriva måste jag ju erkänna :) Ha det så bra i Indien.

2008-02-18 @ 12:23:03
URL: http://jjessicaharaldsson.blogg.se
Postat av: Jessica

Jag är en av de som har börjat läsa! Du är väldigt duktig på att skriva måste jag ju erkänna :) Ha det så bra i Indien.

2008-02-18 @ 12:23:10
URL: http://jjessicaharaldsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback