Hysteriska Indien.

Jag har varit i Indien. 

Kovalam - Varkala - Benaulim beach - Calangute beach - Anjuna beach - Vagator beach -  Mumbai -  Agra -  New Delhi

Bilder finns på Facebook.

Det har hänt så mycket att jag får skrivkramp i fingrarna,  eller snarare någon slags verbal förstoppning.

Hello madam! Want to have a look? Maybe buy something? Just look! You like, you buy! Very cheeep madam! Helloo?! Madam?Just fifty rupies! Hello?!?! Where you from? Madam?!
Jag är imponerad av deras lungkapacitet för det är inte alla som kan säga så många ord i endast ett andetag.

Hello madam! how are you? 
I´m fine.. want to have this? No thanks. Maybe buy something. No thanks. very cheap.  No thanks. some earings? neckless? No thanks. or this, buy something, No thanks. Just look, you have bought things from everyone else you have to buy from me to.  No thanks,  Just something, No thanks. Take this. Just hundred rupies. No thanks. I have a child... Want to buy some henna? No thanks. Please I have a child. I don´t have any money. You can pay me later. No thanks. Ok you buy later, promise? Ok promise, see you later. No, no promise, I don´t want to buy anything, not now not later. Ok buy later promise. (en timme senare) Ok you said that you should buy later buy now.

Det är detta som jag får upp i mitt huvudet när jag tänker på Indien. Jag heter inte madam! och jag förstår att det är svårt att förstå men jag är faktiskt inte gjord av pengar, och jag vill inte ha centemetertjocka ankelsmycken med bjällror på!

Sammanfattning: I Indien lär man sig att stå på sig, det tar ett tag och ett antal köp men till slut så har du blivit en nochalant arrogant jävel som inte ens svarar på tilltal.

Indien är ett underbart land. Ibland. Neej då, ganska ofta och jag har haft det jättebra. Träffat en del konstiga/trevliga människor. Druckit öl, glassat på stranden, armbågat mig fram på överfyllda gator, ätit mat som fått min mun att frätas bort, klappat kor som strosat runt på stranden, fått andnöd av all rökelse och fotsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej Johanna :) du undrade om jag vet nån som behöver hjälp med häst på Hamre och jag tror faktist det. Annelie eller Malin Löfvenius behöver hjälp med Fräze och Challe. För de frågade mig för ett litet tag sen bara. Så kolla med de? Kram:)

Postat av: Smilla

I

2008-04-06 @ 21:31:13
URL: http://deltadelta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback