med foten på varsin sida

idag luktade det nyskördat hö
det luktade sommar
passionerade kyssar och ljumna kvällar
grillpartyn och vin i vita plastmuggar
allt det där som platsar så bra i den alldeles perfekta sommarklychén

men idag luktade det hö, på riktigt
och jag vet, att de där passionerade kyssarna är inom räckhåll
- för ingen hånglar bättre än vi



Vissa stunder, är allt så underbart, och jag önskar så starkt att jag kunnde ligga där på bryggan och vara helt bekymmersfri, om det nu är ett tillstånd som ens existerar.
Men mitt moln är mörkare än någonsin. Det går inte att gradera problem, vem kan bestämma vem som har det värst? Jag vet att det finns så många som har det så mycket värre, men för mig kommer detta nog att bli den största prövningen någonsin, jag är gammal nog för att förstå, men ung nog att vara bitter, egoistisk och tycka synd om mig själv.

det vore så skönt att bara vakna och skaka av mig allt, det är inte på riktigt
-det går över, det är bara en svacka
barnet i mig skriker, väntar på att någon ska säga att det inte är på riktigt att det går över, väntar på att någon håller mig och tröstar och säger att det inte är någon fara, ni / du håller om mig, men ni är tysta för ni vet precis som jag att det här är på riktigt.

Men va fan, dags för dagens dos av munterhet:
-Fick sjuts hem från jobbet av Amanda. Sjyrre.
-Mysig ridtur i morse.
-God sallad och trevligt sällskap i hamnen.
-Fint väder.
-Solskyddsfaktor (dock lite bränd ändå)
-Hann tvätta en 60 graders tvätt och bädda rent i sängen idag.
-Såg inte ut som en luffare idag för ovanlighetens skull.

Soo long suckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback