kanske borde jag bränna min kalender

Jag blir alldeles utmattad. För mycket hjärnaktivitet gör mig trött.
Ångesten är tillbaka med förnyad styrka, även om den mest visar sig på nätterna i form av drömmar, drömmar där jag gör saker som jag aldrig skulle göra. För att sedan följas upp av en extram ångest, min hobbyanalys säger mig att det måste vara utryck för något slags kaos inom mig.
Eller bara en känsla av att inte räcka till, att jag inte gör allt jag borde göra. Listan på vad jag borde göra är alltför lång och ju mer jag gör ju längre blir den. Det är bara jag själv och ingen annan som undan för undan utökar och gör den längre för var dag. Jag är för bra på att analysera mitt eget tillstånd. Kanske är dessa "listor" bara ett sätt för mig att kontrollera det jag har makt att kontrollera.

jag önskar och hoppas
så extremt
att jag var den
som skulle komma att bli
just den där  tjejen
men ju mer tiden går
ju mer så känns det
att sannolikheten
sakta men säkert
töar som snön om våren
kanske hittar du något
något oväntat som,
du vet när man hittar något
precis då när marken bli bar
kanske finns där något
du aldrig sett
det ändå jag kan göra
är att hoppas
att det är något
som du vill se

baby, I want to rock your world

Jag minns när pappa och jag var i sälen, sista helgen innan våren för att hämta hem husvagnen efter en lång vinter i sälen, det var kala fläckar i backen och jag hittade en tia och en femma i snön. Jag köpte ett stort rör med nonstop, pengarna räckte inte men pappa betalde det som fattades. Det var en långbenfigur med i röret som jag byggde ett helt hus till. En dag frammat våren, tappade jag den på väg hem från skolan. Mamma, Zusanne och Malin väntade hemma för vi skulle åka till strömsholm och titta på hästtävlingar, mamma mötte mig på vägen. Hon hade missat att jag just den dagen slutade senare än vanligt, och dels att jag letade efter långbenfiguren i plast så undrade hon var jag var, varför det tog sådan tid.
Jag köpte en liknande mussefigur för att ha i huset, det blev aldrig samma sak.
____________________________________________________________________________________



I dag har jag hängt i solen med Therese, Julia och Linnea. Det var trevligt som fan och jag panikköpte ett grönt linne på HM för att det var så varmt och jag hade långärmad tröja. Jag har ätit två glassar. En med Therese och en med Seb, geisha(?)struten var en besvikelse.
Dagens konstigaste glassmak; kanel och plommon.

Helgen blir det fart på;
Fredag: utgång med tjejerna.
Lördag: sthlm med andra underbara människor.Steven (?) Lynch och sen utgång.
Söndag: personalfest

Dagens tummen upp:
Fint väder
God veggie lasagne
Min underbara lägenhet
Vänner
Västerås ( har faktiskt sina stunder, hade jag tyckt att det varit askasst hade jag väl flyttat )

Kommentarer
Postat av: Dencha

Kul att du lever, saknat och läsa här litegrann!
Så länge glassmaken "mandel & kuk" inte kommer är det okej att dom exprimenterar :p
F.Ö. har jag smält bort idag, verkligen! Jag ligger i en liten pöl i parken bakom ica-ettan just nu. Vet inte riktigt hur man skall ta sig hem...
Kram!

Postat av: Julia

Vilken partyhelg det blir för dig ;)
var inte geishaglassen god? nu blev jag ledsen, den som verkade helt underbar!

2007-06-08 @ 16:43:19
URL: http://jca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback