för var sida blir jag lite mera bitter

små vindar av sommar
du vet, den där lukten
som luktar skolavslutning och svarta asfaltsfötter

det lukter nostalagi och förhoppningar
grillkväll och heteronormativitet i förorten

jag minns det så väl
även om minnen inte alltid speglar
hur det egentligen var
snarare en idealiserad dröm 
om en tid helt utan ansvar och prestationsångest


I morgon åker jag och Linda till Prag, det ska bli underbart.
 Det känns som att jag har skrivit om Prag så många gånger i bloggen att det nästan känns tjatigt att säga det igen. Det händer ibland att längtan efter något en så stor del av ens vardag och utan den känns det alldeles tomt. Man kommer på sig själv att längta av ren vana.
       Om en vecka har vi varit i Prag, och är redo för nya äventyr, lite mer beresta, lite mer världsvana, lite fattigare, en upplevelse rikare och fortfarande alldeles alldeles underbara.

Kanske blir det en tripp till Frankfurt? It´s up to you ;)

Läser just nu:
Bitterfittan
-jag blir lite mer bitter för varje sida, men ändå en lovely bok tack som fan. Fick den av några av mina homies.
De tyckte att det var rätt bok till rätt person, och ja. Som sagt, bra val.

Kommentarer
Postat av: Dencha

Är ju inte på nåt sätt alls avundsjuk på eran resa :D. Du får ha det helt jäkla underbart.
Kram till dig, och hoppas du hittar shyssta ställen o bara njuta av en öl eller två!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback